Gode råd

1. Forpligt dig selv til et bedre helbred
Brug denne lejlighed til at etablere nye sunde vaner. Følg din behandlingsplan for at opnå en sund og rask ryg.

2. Vær opmærksom på din holdning
Undgå at holde telefonrøret mellem skulder og hoved. Sid med ret ryg, undgå at falde sammen.

3. Vær forsigtig når du bøjer dig ned og løfter
Undgå ekstreme buk eller arbejde i længere tid med armene over hovedet. Brug benene ved tunge løft, bøj i knæene med byrden tæt ind til kroppen.

4. Bliv mere aktiv
Undersøgelser viser at sengeleje og en stillesiddende hverdag nedsætter helingsprocessen. Start på svømning eller raske traveture så snart du er i stand til det.

5. Tilfør din krop den rette ernæring
Spis nærende fødevarer så din krop har de nødvendige næringsstoffer for optimal heling. Drik masser af vand mens du undgår tobak, alkohol, koffein og sodavand.

6. Giv dig selv tid
Helingsprocessen tager tid. Din alder, fysiske tilstand, livsstil og vilje til at følge vores anbefalinger vil påvirke hvor hurtigt du bliver rask.

7. Vær positiv
Stil spørgsmål. Vær sikker på du forstår hvad din behandlingsplan går ud på. Vi er optimistiske og det bør du også være. Patienter med en positiv indstilling bliver hurtigere raske.